"A tudós dolgozószobája" szabadulószoba

A játék során XIX. századi fiatal kutatók bőrébe bújhattok, akik rejtélyes meghívást kaptak levélben Roberttől, a híres tudóstól. Robert azt állítja, hogy megfejtette „az élet legnagyobb rejtélyét”. Arra kér benneteket, oldjátok meg a felfedezéshez vezető rejtvényeket. Ha sikerül, együtt tárhatjátok eredményeiteket a világ elé.

Mi sem lehetne csábítóbb egy fiatal kutató számára!

Csakhogy az élet legnagyobb titkát a tudós dolgozószobájában valódi állat- és növénypreparátumok, geológiai kincsek és ősmaradványok őrzik…

Mi van a játék hátterében?

A játék kezdetén tehát egy 19. századi természettudós, Robert dolgozószobájába csöppentek, ahol korabeli bútorok, kutatási eszközök, állat- és növénypreparátumok, ősmaradványok, ásványok teremtenek egyedi atmoszférát.

A tudós dolgozószobája szabadulószoba

Mi a feladat?

A tudós megfejtette az élet legnagyobb rejtélyét. Hogy hogyan, arra nektek kell rájönnötök. Robert arra kér benneteket, fiatal kutatókat, hogy az utazásai alatt gyűjtött bizonyítékokat vizsgáljátok meg, az eredményeket gondoljátok végig. Arra kíváncsi, hogy ugyanarra a következtetésre juttok-e, mint ő. Ha igen, akkor a világ legrangosabb tudományos társasága, a Royal Society elé tud járulni elméletével, és benneteket társfelfedezőnek tekint majd. Rendkívül csábító ajánlat ez a nevük megismertetésére vágyó fiatal kutatóknak.

Milyne izgalmak várnak ránk?

Nem spoilerezhetünk, de néhány dolog, ami biztosan vár rátok:

  • képzeletbeli utazás
  • rovarok összehasonlítása és azonosítása eredeti gyűjteményi rovarpéldányok segítségével
  • kőzetek tömegmérése
  • mérgező állat megkülönböztetése a nem mérgezőtől
  • növények meghatározása
  • 19. századi stílusú, kalligrafikus betűkkel írt levelek értő olvasása
  • párhuzamos feladatok megoldása
  • lakatnyitogatás

A tudós dolgozószobája szabadulószoba

Mennyi időnk van?

Mindössze egy órátok van. Amennyiben ugyanazon következtetésekre juttok 60 perc alatt, mint Robert, az élet legnagyobb rejtélyének felfedezőivé lesztek. Fény derül Robert személyére, ti pedig társfelfedezőiként együtt léphettek fel vele a világ legrangosabb tudományos társasága, a Királyi Tudományos Társaság színe előtt. 

Amennyiben viszont egy óra alatt nem sikerül eredményeit megerősíteni, e világot átformálni hivatott felismerés elbukik, hiszen a Társaság előtt is csak egyetlen órája lenne az életmű bemutatására.

A tudós dolgozószobája szabadulószoba

Értenem kell a természetrajzhoz?

Nincs szükség előzetes tudásra, csak türelemre, logikára, csapatjátékra és sok-sok olvasásra.

Hányan játszhatunk?

A pályán 2-6 fő tud kényelmesen játszani.

Hány perces a játék?

60 percetek van arra, hogy ti is rájöjjetek az élet legnagyobb rejtélyére.

Mennyibe kerül?

12.000 Ft/csapat (3-6 fő)

Két főnek: 7500Ft 

Családoknak: 10000Ft (2 felnőtt és legfeljebb 4, 18 év alatti gyermek)

Diákkedvezmény 2 fő feletti csoportoknak: 10% (diákigazolvány bemutatása ellenében, ha a csoport minden tagja diák)

Korhatáros a játék?

Nem szabunk korhatárt, de 15 év felett ajánljuk.

Hogyan tudok foglalni?

A "lefoglalom" gombra kattintva az online foglalási rendszerünkbe jutsz. Válaszd ki a szobát, húzd a naptárban a választott időpontra, és véglegesítsd a foglalásodat. A foglalásodról visszaigazoló e-mailt fogsz kapni.

Baj van, hogyan tudom lemondani, vagy módosítani a foglalásomat? 

A foglalásodról szóló e-mailben van egy "módosítás" link, amire kattintva ismét a foglalási oldalra kerülsz. Ott tudod elvégezni a módosítást. Lemondani, módosítani 48 órával a foglalt időpont előtt tudsz. Ha a módosítási szándékot megelőzően on-line átutaltad a lefoglalt játék árának összegét, és a játék időpontját megelőző munkanapon 12.00 óráig lemondod a foglalást az mtmszabadulo@nhmus.hu e-mail címen, a teljes összeget visszautaljuk.

Amennyiben a játék e-mailben történő lemondása a játék időpontját megelőző napon 15.00 óráig megtörténik, úgy a már befizetett összeg 50%-át utaljuk vissza. 

A foglalás lemondásában szerepeltetni kell az átutalás időpontját, összegét, a befizető nevét és a bankszámlaszámot, amelyre a visszautalást kéred.

A játék le nem mondása, illetve a megelőző nap 15.00 óra után beérkezett lemondása esetén a játékra befizetett összeget nem tudjuk visszafizetni.

Játék lemondására telefonon nincs lehetőség.

Mikorra érkezzünk? 

Hogy minden lefoglalt játékot időben megkezdhessünk, kérünk, hogy pontosan érkezzetek. Nagyon fontos, hogy legalább 5 perccel korábban a helyszínen legyetek, mint a játék kezdete.

Ha 18.00 után érkeztek a játékra, a vaskapunál csöngessetek! 

A pályák előterében kényelmesen el tudtok helyezkedni, ruháitokat le tudjátok rakni, inspiráló közegben tudtok a játékmester segítségével felkészűlni a játékra.

Hogyan tudok fizetni a szobákért?

1. A múzeum kiállításának pénztárában nyitvatartási időben 17.30-ig

Ha 17.30-ig megérkezel, a múzeum kiállításának pénztárában tudsz jegyet váltani. Fizetni készpénzzel és kártyával is lehet.

2. Készpénzzel közvetlenül a játék előtt a szabadulószobában

A helyszínen 17.30 után már csak készpénzzel tudsz fizetni, ha anélkül indultál el, a múzeumhoz legközelebb a Nagyvárad téren találsz OTP-automatát a Metró jegykezelő automaták mellett. 

3. Banki átutalással

Banki átutalás választása esetén kérjük az alábbi számlázási adatokat megadni:

Számlázási név*: (Magánszemély neve/Cég neve)
Cím*: (Irányítószám, település, közterület neve, jellege, házszám)
Adószám**: (Cég esetében)

Céges befizetés esetében játékos neve:

Megjegyzés:

*Minden esetben kötelező kitölteni!
**Céges befizető esetében kötelező kitölteni.

A játék díját a játékot megelőző három munkanappal korábban kérjük az alábbi számlaszámra befizetni:
10032000-01425138-00000000

Kérjük, hogy az átutalásról szóló banki bizonylatot (visszaigazolást) akár kinyomtatva, akár a telefonod képernyőjén hozd magaddal, és mutasd be az animátornak. A befizetésről szóló számlát postai úton kézbesítjük.

A játék kezdetekor átadott banki bizonylaton a befizetés beazonosítása érdekében az alábbi adatoknak kell minimálisan szerepelnie:

-          Játékos/befizető bankszámlaszáma
-          Kedvezményezett  (Magyar Természettudományi Múzeum) neve, bankszámlaszáma
-          Átutalás összege
-          Megjegyzésben / Közleményben a játékos neve, a játék időpontja (év.hó.nap.óra) és kuponkód (ha van)

A játék csak a beazonosítható adatokat tartalmazó banki bizonylat bemutatása ellenében kezdődhet meg.

Kövess minket a Facebookon!

A szabaduláskor, ha tehetitek, támogassátok a múzeum alapítványát.