A múzeum szó hallatán talán egy patinás – rosszabb esetben kopott – épület jut a mai fiatalok eszébe, ahol kongó kiállítóterekben sorakozó, lezárt üvegtárlók várnak mindenféle régi tárgyakkal, amelyeket szúrós tekintetű teremőrök felügyelnek kriptahangulatban.
Nos, a kriptahangulat a kiállításainkban egyáltalán nem, de az Élve eltemetve szabadulós játékunkban annál inkább garantált, hiszen létrehoztunk egy kriptát, hogy autentikus környezetben lehessen keresni a tetszhalottat, akit ki kell szabadítani.
„Mi vár a diákokra a kriptában? Síri csend és hullaszag?”
Szó sincs róla! Zörejek, emberi csontok, antropológia, koporsók, időutazás, IT, és persze egy igazi sztori:
A 18. században még gyermekcipőben járt az orvostudomány. A halál diagnózisa – műszerek híján – sokszor pontatlan volt. Előfordult, hogy halottnak vélt, ám élő embereket temettek el. Néhány szerencsés megmenekülést leszámítva borzalmas halál várt a szűk koporsóban magukhoz tértekre. A játék is egy ilyen, valóban megtörtént – és szomorúan végződött – váci eseten alapul.
Kivételes lehetőség, hogy a diákok most visszautazhatnak az időben, és kiszabadíthatják a tetszhalottat!
Ódon családi kripta vár rájuk valódi emberi maradványokkal. Ha megfejtik az évszázados rejtélyeket, és meglelik a kulcsot, akkor még időben megmenthetik a magához tért tetszhalottat a szörnyű kínhaláltól…
Háttérsztori:
A 18. században még gyermekcipőben járt az orvostudomány. A halál diagnózisa – műszerek híján – sokszor pontatlan volt. Előfordult, hogy halálnak véltek bizonyos kómás állapotokat. A halál beállta utáni gyors temetés szokása tovább segítette, hogy halottnak vélt embereket temettek el. Néhány szerencsés megmenekülést leszámítva, borzalmas halált haltak a szűk koporsóban magukhoz tértek.
A világ minden pontján fennmaradtak olyan intézkedések emlékei, nyomai, amelyekkel az élve eltemetetteken próbáltak segíteni. Dél-Amerikában zsineget vezettek a sírba, amelyet haranghoz kötöttek, vagy a halott kezébe csengettyűt tettek, hogy a magához térő tetszhalott jelezni tudjon. Más helyen különböző erős, fájdalmas fizikai hatásokkal ingerelték a holtat, hogy ha tetszhalott, magához térjen.
Az emberek rettegtek attól, hogy esetleg élve temetik el őket. Volt, aki a végrendeletében kérte, hogy halála után szúrják át a szívét. Igaz, ha tetszhalott lett volna, akkor ezzel megölik, de inkább a biztos halált választotta, minthogy esetleg egy koporsóban, mélyen a föld alatt eltemetve ébredjen fel…
Az 1700-as években borzalmas eset történt Vácott, amiről egy fennmaradt írásos dokumentum tudósít. Egy halottnak vélt váci lakos a kriptába való eltemetésének éjszakáján magához tért. Kimászott a koporsóból, és kétségbeesetten dörömbölt a zárt kriptaajtón. A feljegyzés szerint többen hallották a dörömbölést, valamint a kriptából kiszűrődő sírást és könyörgést, de azt az ördög gonosz tevékenységének vélték, így senki nem ment le a sírkamrába. A zajok lassan elhaltak, abbamaradtak… Pár hónap múlva, a következő temetés alkalmával a kriptaajtót kinyitva a bejárat mellett megtalálták a szerencsétlen, élve eltemetett embert holtan, „összverágott kezekkel, összveaszva”.
Jaj, érteni kell az antropológiához?
Dehogy! Nincs szükség előzetes tudásra, csak figylemre, logikus gondolkodásra és csapatjátékra.
Kik vehetnek részt a programban?
A közoktatásban tanuló, szervezetten érkező középiskolás diákok 14 éves kortól kísérő tanárukkal.
Mikor vehetjük igénybe a szolgáltatást?
A közoktatási intézményből érkező csoportok meghatározott időszakban játszhatnak kedvezménnyel az alábbiak szerint.
A tanév ideje alatt – az évközi tanítási szünetek kivételével – csütörtökön és pénteken.
Csütörtökön 10 és 16.30 között.
Pénteken 10 és 14 óra között.
Mennyibe kerül?
1200 Ft/fő (A kísérőpedagógusnak ingyenes)
A díj csak a csoportok számára kijelölt időszakban érvényes. Azon kívül a normál díj vonatkozik rájuk is.
A jegyet a múzeum jegypénztárban tudják megvásárolni.
Hogyan jelentkezhetünk?
Regisztrálhat on-line foglalórendszerünkben vagy a múzeum információs pultján keresztül az alábbi telefonszámon:
+36 1 210 1085
A csoportok fogadása
Miután befizették a részvétel összegét, a csoportokat munkatársaink kísérik a játék helyszínére.
Hány perces a játék?
A diákoknak 60 percük van arra, hogy rájöjjenek az élet legnagyobb rejtélyére.
Mikorra érkezzünk?
Hogy minden lefoglalt játékot időben megkezdhessünk, kérjük, pontosan érkezzenek. Nagyon fontos, hogy legalább 5 perccel korábban a helyszínen legyenek, mint a játék kezdete.
A pályák előterében kényelmesen el tudnak helyezkedni, ruháikat le tudják rakni, inspiráló közegben tudnak a játékmester segítségével felkészülni a játékra.
Kövess minket a Facebookon!
A szabaduláskor, ha tehetik, támogassák a múzeum alapítványát.