"Élve eltemetve - Szabadítsd ki a tetszhalottat!" szabadulószoba

A múzeum szó hallatán talán egy patinás – rosszabb esetben kopott – épület jut eszetekbe, ahol kongó kiállítóterekben sorakozó, lezárt üvegtárlók várnak mindenféle régi tárgyakkal, amelyeket szúrós tekintetű teremőrök felügyelnek kriptahangulatban.

Nos, a kriptahangulat a kiállításainkban egyáltalán nem, de az Élve eltemetve szabadulós játékunkban annál inkább garantált, hiszen létrehoztunk egy kriptát, hogy autentikus környezetben keressétek a tetszhalottat, akit ki kell szabadítani.

„Mi vár rám a kriptában? Síri csend és hullaszag?”

Szó sincs róla! Zörejek, emberi csontok, antropológia, koporsók, időutazás, IT, és persze egy igazi sztori:

A XVIII. században még gyermekcipőben járt az orvostudomány. A halál diagnózisa – műszerek híján – sokszor pontatlan volt. Előfordult, hogy halottnak vélt, ám élő embereket temettek el. Néhány szerencsés megmenekülést leszámítva borzalmas halál várt a szűk koporsóban magukhoz tértekre. A játék is egy ilyen, valóban megtörtént – és szomorúan végződött – váci eseten alapul.

Nektek most lehetőségetek nyílik arra, hogy visszautazzatok az időben, és kiszabadítsátok a tetszhalottat!

Ódon családi kripta vár rátok valódi emberi maradványokkal.  Ha megfejtitek az évszázados rejtélyeket, és meglelitek a kulcsot, akkor még időben megmenthetitek a magához tért tetszhalottat a szörnyű kínhaláltól…

Hogyan mehthetjük meg a tetszhalottat?

Egy hatalmas családfát találtok a szoba egyik falán, melyből sorra ki kell húznotok mindenkinek a nevét, aki biztosan nem lehet a kriptában rekedt tetszhalott. Ehhez például az alábbi antropológiai vizsgálatokat kell elvégeznetek:

  • a nem meghatározása férfi és női koponyák sajátos tulajdonságai alapján
  • életkor becslése csontok hossza alapján
  • az emberi csontváz anatómiai jellegzetességeinek felismerése, csontok elrendezése a helyes anatómiai felépítés szerint
  • korabeli levelek, iratok, halotti anyakönyv böngészése

A feladatokat tableten kapjátok meg, a megoldásokat is a tableten kell rögzíteni. A rendszer csak akkor enged tovább, ha a helyes megoldást írtátok be. A feladatokhoz természetesen segédletek is járnak.

Mi áll a játék hátterében?
A XVIII. században, ahogy írtuk, még gyermekcipőben járt az orvostudomány. A halál diagnózisa sokszor pontatlan volt. Előfordult, hogy halálnak véltek bizonyos kómás állapotokat. A halál beállta utáni gyors temetés szokása tovább segítette, hogy halottnak vélt embereket temettek el. Néhány szerencsés megmenekülést leszámítva, borzalmas halált haltak a szűk koporsóban magukhoz tértek.

Élve eltemetve - Szabadítsd ki a tetszhalottat szabadulószoba

A világ minden pontján fennmaradtak olyan intézkedések emlékei, nyomai, amelyekkel az élve eltemetetteken próbáltak segíteni. Dél-Amerikában zsineget vezettek a sírba, amelyet haranghoz kötöttek, vagy a halott kezébe csengettyűt tettek, hogy a magához térő tetszhalott jelezni tudjon. Más helyen különböző erős, fájdalmas fizikai hatásokkal ingerelték a holtat, hogy ha tetszhalott, magához térjen.

Élve eltemetve - Szabadítsd ki a tetszhalottat szabadulószoba

Az emberek rettegtek attól, hogy esetleg élve temetik el őket. Volt, aki a végrendeletében kérte, hogy halála után szúrják át a szívét. Igaz, ha tetszhalott lett volna, akkor ezzel megölik, de inkább a biztos halált választotta, minthogy esetleg egy koporsóban, mélyen a föld alatt eltemetve ébredjen fel…

Az 1700-as években borzalmas eset történt Vácott, amiről egy fennmaradt írásos dokumentum tudósít. Egy halottnak vélt váci lakos a kriptába való eltemetésének éjszakáján magához tért. Kimászott a koporsóból, és kétségbeesetten dörömbölt a zárt kriptaajtón. A feljegyzés szerint többen hallották a dörömbölést, valamint a kriptából kiszűrődő sírást és könyörgést, de azt az ördög gonosz tevékenységének vélték, így senki nem ment le a sírkamrába. A zajok lassan elhaltak, abbamaradtak… Pár hónap múlva, a következő temetés alkalmával a kriptaajtót kinyitva a bejárat mellett megtalálták a szerencsétlen, élve eltemetett embert holtan, „összverágott kezekkel, összveaszva”.

Élve eltemetve - Szabadítsd ki a tetszhalottat szabadulószoba

Nektek most lehetőségetek nyílik arra, hogy visszautazzatok az időben, és kiszabadítsátok a tetszhalottat! Figyeljetek, mindössze 60 percetek van arra, hogy megmentsétek a kínhaláltól.

Értenem kell az antropológiához?

Nincs szükség előzetes tudásra, csak türelemre, logikára, csapatjátékra, és sok-sok olvasásra.

Korhatáros a játék?

Nem szabunk korhatárt, de 15 év felettieknek ajánljuk.

Hányan játszhatunk?

A pályán 2-6 fő tud kényelmesen játszani.

Hány perces a játék?

60 percetek van arra, hogy ti is rájöjjetek az élet legnagyobb rejtélyére.

Mennyibe kerül?

12.000 Ft/csapat (3-6 fő)

Két főnek: 7500Ft 

Családoknak: 10000Ft (2 felnőtt és legfeljebb 4, 18 év alatti gyermek)

Diákkedvezmény 2 fő feletti csoportoknak: 10% (diákigazolvány bemutatásával, ha a csoport minden tagja diák)

A korábbi, Knowland-kuponok május 1-jétől nem érvényesek.

Hogyan tudok foglalni?

A "lefoglalom" gombra kattintva az online foglalási rendszerünkbe jutsz. Válaszd ki a szobát, húzd a naptárban a választott időpontra, és véglegesítsd a foglalásodat. A foglalásodról visszaigazoló e-mailt fogsz kapni.

Baj van, hogyan tudom lemondani, vagy módosítani a foglalásomat? 

A foglalásodról szóló e-mailben van egy "módosítás" link, amire kattintva ismét a foglalási oldalra kerülsz. Ott tudod elvégezni a módosítást. Lemondani, módosítani 48 órával a foglalt időpont előtt tudsz. Ha a módosítási szándékot megelőzően on-line átutaltad a lefoglalt játék árának összegét, és a játék időpontját megelőző munkanapon 12.00 óráig lemondod a foglalást az mtmszabadulo@nhmus.hu e-mail címen, a teljes összeget visszautaljuk.

Amennyiben a játék e-mailben történő lemondása a játék időpontját megelőző napon 15.00 óráig megtörténik, úgy a már befizetett összeg 50%-át utaljuk vissza. 

A foglalás lemondásában szerepeltetni kell az átutalás időpontját, összegét, a befizető nevét és a bankszámlaszámot, amelyre a visszautalást kéred.

A játék le nem mondása, illetve a megelőző nap 15.00 óra után beérkezett lemondása esetén a játékra befizetett összeget nem tudjuk visszafizetni.

Játék lemondására telefonon nincs lehetőség.

Mikorra érkezzünk? 

Hogy minden lefoglalt játékot időben megkezdhessünk, kérünk, hogy pontosan érkezzetek. Nagyon fontos, hogy legalább 5 perccel korábban a helyszínen legyetek, mint a játék kezdete.

Ha 18.00 után érkeztek a játékra, a vaskapunál csöngessetek! 

A pályák előterében kényelmesen el tudtok helyezkedni, ruháitokat le tudjátok rakni, inspiráló közegben tudtok a játékmester segítségével felkészűlni a játékra.

Hogyan tudok fizetni a szobákért?

1. A múzeum kiállításának pénztárában nyitvatartási időben 17.30-ig

Ha 17.30-ig megérkezel, a múzeum kiállításának pénztárában tudsz jegyet váltani. Fizetni készpénzzel és kártyával is lehet.

2. Készpénzzel közvetlenül a játék előtt a szabadulószobában

A helyszínen 17.30 után már csak készpénzzel tudsz fizetni, ha anélkül indultál el, a múzeumhoz legközelebb a Nagyvárad téren találsz OTP-automatát a Metró jegykezelő automaták mellett. 

3. Banki átutalással

Banki átutalás választása esetén kérjük az alábbi számlázási adatokat megadni:

Számlázási név*: (Magánszemély neve/Cég neve)
Cím*: (Irányítószám, település, közterület neve, jellege, házszám)
Adószám**: (Cég esetében)

Céges befizetés esetében játékos neve:

Megjegyzés:

*Minden esetben kötelező kitölteni!
**Céges befizető esetében kötelező kitölteni.

A játék díját a játékot megelőző három munkanappal korábban kérjük az alábbi számlaszámra befizetni:
10032000-01425138-00000000

Kérjük, hogy az átutalásról szóló banki bizonylatot (visszaigazolást) akár kinyomtatva, akár a telefonod képernyőjén hozd magaddal, és mutasd be az animátornak. A befizetésről szóló számlát postai úton kézbesítjük.

A játék kezdetekor átadott banki bizonylaton a befizetés beazonosítása érdekében az alábbi adatoknak kell minimálisan szerepelnie:

-          Játékos/befizető bankszámlaszáma
-          Kedvezményezett  (Magyar Természettudományi Múzeum) neve, bankszámlaszáma
-          Átutalás összege
-          Megjegyzésben / Közleményben a játékos neve, a játék időpontja (év.hó.nap.óra) és / vagy kupon azonosítója (ha van)

A játék csak a beazonosítható adatokat tartalmazó banki bizonylat bemutatása ellenében kezdődhet meg.

Kövess minket a Facebookon!

A szabaduláskor, ha tehetitek, támogassátok a múzeum alapítványát.